Update verloop van de reis

18 december 2016 - Fox Glacier, Nieuw-Zeeland

In waiotapu een wandeling gemaakt langs kokende modderpoelen, kraters en de champagne pool.

Via Waiotapu naar het Tongariro national park, hier wilde een groot deel van de groep de tangoriro alpine crossing doen van 19km door de bergen. Helaas was dit door slecht weer hoog in de bergen niet te doen en is de reis afgelast. Ze zijn wel ergens anders flink gaan wandelen.

Met een paar anderen heb ik een kortere wandeling gemaakt in de omgeving naar een leuke waterval.

De dag erna gingen we naar de capital Wellington! Oftewel de windy city of Wellywood .

Hier heb ik oa het te Papa museum bezocht met heel veel informatie over het ontstaan van nieuw zeeland met vulkanische activiteit, de ontdekking door Europeanen en de oorlog.

Vanuit Wellington doorgevlogen naar Pickton en met boot maar de marlborough sounds maritime park. Dit was een natuurreservaat met 1 heel gezin wat daar woonde. Hier heb ik een wandeling van 15km gemaakt met enorm mooie uitzichten op de zee en al het natuur. Toen had ik pas een klein stukje van het eiland gezien. Na ongeveer 6 uur wandelen... a little bit up and a little bit down zoals ze dat hier noemen. In Nederland noemen we dit gewoon bergen... Na 2 dagen hier weer vertrokken richting Motueka wat vlak bij het Abel Tasman park ligt. Hier 2 heerlijke dagen genoten van het prachtige weer op de gouden strandjes, boottochtjes en paardrij tocht.

De dag van vertrek heeft het bijna de hele dag geregent... via de westkust van het zuidereiland naar fox glacier waar ik nu zit. Morgen is het plan om met de heli naar mt cook en de fox glacier te vliegen maar het weer ziet er nog niet best uit helaas. Maar volgende bestemming is... Queenstown! Adventure capital of the world! Shotover jet en paardrijden  in de (naar horen zeggen) mooiste natuur van nieuw zeeland.

ik zag dat het alweer de 18e dag is vandaag, de tijd vliegt hier echt om! De groetjes aan iedereen thuis en mocht ik niet meer bloggen voor die tijd: alvast hele fijne feestdagen gewenst!

1. Magnum:
    Hallo linda
    Weer prachtige foto's van deze week
    Dit is toch echt een super vakantie. Zoveel moois in een land.ik hoop deze week ook mooi weer. En dat het programma volgens plan verloopt .groetjes
  2. Barbel Miesen:
    Hallo Linda
    Wat een super mooie foto s, ook waar je op het paard zit in het water.
    Dat is ongeloof, wat je daar allemaal te zien krijg.
    Jammer dat jullie slecht weer hadden, ik hoop dat het beter wordt.
    Ik zou zeggen je zit nu op de helft , van jouw reis al.
    Dat gaat vlug die tijd, en geniet nog verder ervan.
    Het lijk me ook wel leuk om te ervaren, hoe ze daar kerstmis vieren.
    Ik wens jouw hele fijne Kerstdagen daar en nog veel plezier, groetjes
  3. Bo:
    Hey Lin!!
    Wat ziet het er prachtig uit!! Super mooie foto's
    Geniet er nog even van...Nog 10 dagen...
    Voor jou ook alvast mooie feestdagen!! X
  4. Alex:
    19 december 2016
    Ey Lin, super mooi land voor eindeloos rond te dwalen met zo'n geweldige natuur. Heerlijk genieten van dat mooie weer rond deze tijd van het jaar. Enjoy it,..
  5. Lydia:
    20 december 2016
    Hoi Linda,
    Ziet er weer geweldig uit allemaal. Jammer dat hier en daar het weer niet mee zit, maar ja, dat is Nieuw-Zeeland he... Geniet er nog maar lekker van en fijne feestdagen gewenst. Eens kijken hoe je die gaat doorbrengen, hihi.
    Groetjessss
  6. Rob:
    20 december 2016
    Hee Linda

Wat een mooie foto's, geniet er nog maar lekker van en hele fijne feestdagen.
    Groetjes Rob
  7. Henk:
    22 december 2016
    Hey Linda,
    Champagne pool??? Doe maar decadent, volgens mij bevalt het je daar wel he, neet te zaat! ☺ Leuke foto's, mooi land. Geniet er nog maar even van!