Alweer de 8e dag...

8 december 2016 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Aankomst in de bay of islands, heerlijk 26 graden en volop zon.  Hier heb ik een dolphin eco cruise geboekt. Dolfijnen al heel snel gevonden met behulp van een lokale visser. Na ze goed bekeken te hebben weer door naar een andere groep dolfijnen omdat deze groep jonkies had.

De volgende groep bestond uit ongeveer 100 dolfijnen die hun maaltijd bij elkaar aan het drijven waren. De vogels, roofvissen, pinguins en wat nog meer kwamen allemaal een graantje meepikken. Daarna voren op de boeg van de boot blijven zitten tijdens de rest van de cruise, lekker aangebruind en genoten van het prachtige uitzicht.

De volgende nacht eindelijk eens door kunnen slapen en bij de lokale bakker wat lekkere dingen gehaald. Naar haruru falls gereden en toen terug gewandeld in een uurtje. Rest van de dag aan het strand gelegen en in een restaurant op het water gezeten.

Toen weer een lange reisdag naar Rotorua, het grote zwavelmeer... onderweg gestopt bij hobbiton, where the hobbit holes are hiding! Op bezoek geweest bij Bilbo, Sam en gedronken in the green dragon. 'S avonds naar een leuk Mauri dorpje waar de krijgers ons uitdaagden voor we binnen mochten komen. Ze hebben de Haka gedaan en de heren mochten het ook proberen. Vervolgens hier heerlijk gegeten van eten wat onder de grond bereid werd in een kookput, super lekker!

Nu echt in Rotorua waar de zwavel lucht echt goed te ruiken is... van mij mochten we ook iets verder weg zitten van het meer :) vrije dag vandaag dus ga ik de spa eens uitproberen.

Bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige stukje, enkele leuke fotos komen er aan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lydia:
    8 december 2016
    Prachtig Linda! Ben benieuwd naar Rotorua. Geniet van de spa (al dan niet in zwavellucht...) en op naar het volgende avontuur!
  2. Magnum:
    Hallo linda
    Wat een mooie fotos van die waterval en dehobbit hole die dofijnen za wel pr achtig geweest -zijn inhet echt nog mooier omdat je dan het hele plaatje ziet ben benieuwd naar de rest van de week geniet ervan groeten van o n s.
  3. Barbel Miesen:
    Hallo Linda
    Wat is het prachtig daar, leuk dat je ook bij de hobbits was en bij de dolfijnen, dat is heel mooi om te zien, en nu maar lekker verder genieten, groetjes
  4. Bo:
    Hoi Lin!!
    Fijn om weer wat van je te horen!!
    Het ziet er prachtig uit en je verhalen liegen er niet om!! Geweldig!!
    Geniet nog lekker verder zou ik zeggen!! X
  5. Rob:
    Hee Linda

Wat een mooie foto's en filmpjes.....
  6. Wendy:
    13 december 2016